Filmekimi' nin kulağa hoş gelen filmlerinden birini saat 21:30 Rexx sineması için satın aldık. Saat 20:30 da vapurla karşıya geçtik. Cumartesi yoğunluğu, İstanbul hareketli. Vapurda amfili gitarist, yolculuğun ilerleyen dakikalarında bağlamaya döndü. Ağzımızda kalan mırıltıyla hızlıca Caferağa mahallesine daldık. Su ve çikolata alışverişini yapıp, film saatinin gelmesini bekledik. Bizimle bekleyen 10 kişi vardı. Filmin başlamasına 5 dk. kala 100 kişiye yaklaştı.
Sonunda 20 dk geç de olsa başladı. Alt yazı için ayrı bir ekran vardı. Biraz aşağıda olduğu için ben bile zorlandım.
Film Amerika' da yaşamaya çalışan Afrikalı ilk göçmenlerin yaşamlarını anlatmakta. Vahşi kölelik düzeni. İnsanlık dışı olayların sahnelenişi. Üzücü ve yorucu sahneler. Film bittiğinde salonda bir yorgunluk hakimdi. Dolmuşta yanımda oturanlar filmden bahsediyordu. Ortalama bir film bence. Yine de festival programlarında yer alması gerekenlerden.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder