17 Şubat 2017 Cuma

Konser: Emre Tamer İDSO Emek Sineması

Batı sanat müziğini pek severim. Hele ki barok olduğu zaman işimi gücümü bırakır ona yoğunlaşırım. Bayılırım diyebilirim. Okulun duvarında asılı gördüğüm bir afişle konseri programımıza aldık. Arkadaşlara da haber ettim. Müsait olan olmayınca sevgili eşimle Taksim'in yolunu tuttuk.

Taksim çok yoğun. Polis sayısı eskiye oranla çok fazla. Ağır silahlılar. Bu ortamda sanatsal faaliyetleri bırakın yaşam bile zor.

Emek sineması büyük bir avm' nin beşinci katına yapılmış. Salon güzel ama eski emek değil be ne yapalım. Alışılır.

Asansörü elle, kolla değil de, tuşla tutmak lazım. Bunu öğrendim. 5. kata çıktık. Masa kurulmuş. Biletimizi aldık. Bir tane de program.

Yerimizi ön orta 5. sıra. Hep beşten gidiyoruz.

Başlangıçta Emre Tamer ufak bir konuşma yaptı. Barok için çembalo'dan, yapılan akortlardan, vibrato olmayacağından bahsetti.

Konser, salon hazır olduğunda ışıklar sönmeden başladı. İdso konserlerinde genelde sönmez.

Emre Tamer' in nefes alışverişleriyle oda orkestrasını yönetmesi görülmeye değer.

Program şöyleydi;

Antonio Vivaldi, William Boyce, Biagio Marini, Johann Adolph Hasse, Georg Philipp Telemann, Johann David Heininchen, sonra olarak bis parçası olarak Rameau çaldı. Dinleyiciler gayet memnundu.







6 Şubat 2017 Pazartesi

Konser: Lucas Vondracek Gewandhaus mendelssohn-saal

Leipzig turumuzun son konseri yine Gewandhaus'da. Fakat bu sefer gross saal de değil. Gewandhaus orkestra şefliğini yapan ünlü besteci Mendelssohn' dan ismini alan Gewandhaus mendelssohn-saal' de yapıldı. Burası daha çok oda müziğine uygun, ona göre akustiği ayarlanmış bir salon.

Konser ise mükemmel bir piyano resitali. Piyanist Çek Lukas Vondracek. 2016 Kraliçe Elisabeth yarışması birincisi.

Konser programı Mozart, Çek besteci Bedrich Smetana ve aradan sonra Brahms.

Kullanılan piyano çok iyi bir Steinway.

Lukas Vondracek, mimikleriyle bana Gide' nin sözlerini hatırlatsa da salonu iyi etkiledi. Kulise koşması ise ayrı bir olaydı :)

Yalnız tuşesi çok güçlü. Ben bundan sonra takip edeceğim. Çek bestecinin eserini çalması güzel jest.

Salon gayet memnundu. İki kere bis çaldı.




Konser: St. ThomasKirche Thomanerchor

Leipzig dendiğinde müzik severlerin aklına ilk gelen kelime Bach'tır. Bach Leipzig'in merkezinde bulunan Thomas Kilisesinde yöneticilik yapmıştır. Şu anda kilisenin önünde büyük bir heykeli var.
Turistlerin ve yerel halkın uğrak mekanlarından biri.

O ortamda güzel bir motet dinleme fırsatını duyunca hemen yerimizi aldık. Kilise neredeyse dopdolu. Cumartesi ikindi vakti. Giriş paralı enteresan. Dinin parayla ilişkisi tartışılmalı daha sonra.

Konser programı şu şekilde;

Edward William Elgar
Heinrich Schütz
Felix Mendelssohn
Bach
Carl Piutti
Bach

Konserde koro ve solistler kullanıldı. Bunlara orkestra eşlik etti.

Konserin başlangıcındaki org sesi hala kulağımda. Carl Piutti'nin de eserine katılanların katılması değişik bir ortam yarattı.

Konser ara ara vaaz ve incil okumasıyla kesildi. Para işi burada devreye giriyor. Hem para alınıyor hem de reklam.

Neyse o ortamda o müzikleri dinlemek gayet güzel.




Konser: Gewandhausorkestrası Stefan Asbury

Almanya, Leipzig gezisinde gittiğimiz konserleri bugün yazmak istiyorum. İlki Leipzig şehrinin meşhur konser binası Gewandhaus'da ki mükemmel konser. Sabah saatinde 10' da bu kadar ilgi gerçekten şaşmak elde değil. Tam salonun ortasındayız diyebilirim. Güzel resimleri çekmeyi konser sonrasına bırakarak yerimize oturduk.

Konser ünlü ingiliz şef Stefan Asbury yönetiminde. Konserin konusu da yeni müzik. Gayet hoş.
Koro arkada hazır bekliyor. Önlerinde bas, tenor, soprano ve alto. Onların da önünde Gewandhaus orkestrası. Sahne kalabalık yani.

Konser başladı. Seyirci ortalamasına şöyle bir göz attım. Orta yaş yok, ya genç ya da yaşlı. Enteresan bir durum.

Koro ve orkestra uyumu görülmeye değer.

Fiyatlarda gayet makul. Yolu düşen arkadaşlar gitsin yolu düşmeyen de yolunu düşürsün.