19 Kasım 2016 Cumartesi

Konser: istanbul devlet senfoni orkestrası emilio colon

Konser sezonu başladı demiştim ya, son sürat devam ediyor. Bu güzel cumartesi akşamı Haliç kongre merkezindeyiz. Altınboynuzda.

20:00 de başlamasına rağmen zor yetiştik. Arkadaşlarımız çoktan yerini almış, bizi beklemekteler. Salonun arka ortasındayız. Ön sıramızla bacak mesafemiz uzun. Konser 5dk gecikmeyle başladı. Salonun ışıkları açık. Arada bunun tartışması yapılıyor. Işıklar kapalıyken nasıl olur olmaz diye.

Orkestra yerini aldıktan sonra konuk şef Theodore Kuchar yerini aldı. Sahne biraz küçük gelmiş. Ekip zor sığmış. Adım atmaya yer yok. Salonun ise %60 doluluğu var. Gerçekten dolmaması çok ilginç. Çok kaliteli ve bilet fiyatları hesaplı.

İlk eser MODEST MUSSORGSKY ' den.   Kısa sürüyor. 2 dakikalık. SOROTCHINSKY FAIR OPERASI'NDAN "GOPAK".
Daha sonra virtuoz çelist emilio colon, kitapçıkta onu tutkulu çalıyor diye tarif ediyor. Öyle de.

Beyaz takım elbise, kırmızı gömlek ve çorap. Çaldığı eser

  • DIMITRI ŞOSTAKOVIÇ : Mİ BEMOL MAJÖR VİYOLONSEL KONÇERTOSU NO. 1, OP. 107
  • Salon çok sevdi. Alkış güzel. Yeniden sahne arkasına girip çıkmalarla, son bir esere ses verdi. Muazzam. Virtuozlük böyle bir şey sanırsam.

    Aradan sonra artık istanbul devlet senfoni orkestrası şef ve salonla başbaşaydı. 

  • SERGEI PROKOFIEV : SENFONİ NO. 5, OP. 100

    eserine başladılar. 
Bu eser prokofiev' in en önemli eserleri arasındadır. yaklaşık 46 dakika sürdü. Salon zaman zaman uyuklasa bile halinden memnundu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder