Leipzig dendiğinde müzik severlerin aklına ilk gelen kelime Bach'tır. Bach Leipzig'in merkezinde bulunan Thomas Kilisesinde yöneticilik yapmıştır. Şu anda kilisenin önünde büyük bir heykeli var.
Turistlerin ve yerel halkın uğrak mekanlarından biri.
O ortamda güzel bir motet dinleme fırsatını duyunca hemen yerimizi aldık. Kilise neredeyse dopdolu. Cumartesi ikindi vakti. Giriş paralı enteresan. Dinin parayla ilişkisi tartışılmalı daha sonra.
Konser programı şu şekilde;
Edward William Elgar
Heinrich Schütz
Felix Mendelssohn
Bach
Carl Piutti
Bach
Konserde koro ve solistler kullanıldı. Bunlara orkestra eşlik etti.
Konserin başlangıcındaki org sesi hala kulağımda. Carl Piutti'nin de eserine katılanların katılması değişik bir ortam yarattı.
Konser ara ara vaaz ve incil okumasıyla kesildi. Para işi burada devreye giriyor. Hem para alınıyor hem de reklam.
Neyse o ortamda o müzikleri dinlemek gayet güzel.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder