Bu aralar iyi yoğunluk var, her şeyi yapmaya hiçbir şeyi kaçırmamaya çalışıyoruz. Kaçırıyor ve yapamıyoruz dolayısıyla. Olduğu kadar. Dün akşamki konserimiz BİFO'dan Yüzyıl dönümünden başyapıtlar.
Kalabalık beklediğimizden fazla, yerimiz arka sol. Ledlerin altı biraz gözalıcı. Konser gecikmesiz başladı. Tam 20:00.
Programda ufak bir değişiklik yapıp, arayı bir eser öne aldılar. Çaykovski' nin piyano konçertosu. Başyapıt gerçekten. Piyanoda Gabriela Montero var. Virtüöz. Birçok ödüllü ve insan hakları örgütünde faaliyetlerde bulunmuş.
Salon memnun. Güzel bir alkış vardı. Sonrasında bis için çalışmadığını söyledi. Bir Türk parçası üzerine çeşitleme yapacağını söyledi. Salondan son dönemin modası İzmir :marşı istediği geldi. Çellocunun çalımı ile Gabriela Montero öğrendi. Ve icra başladı. Çok güzel bir çeşitleme yaptı. Salonun çok hoşuna gitti. Ayakta alkışlandı.
Ara verildi. Türk besteci Necil Kazım Akses' in Sesleniş Adlı eseri çalındı. 10 dk. civarı çalındı.
Igor Stravinsky var programda diğer bir başyapıt. Bahar ayini. Çok iyi performans.
Konser sonunda şef Sasha Goetzel büyük beğeni toplayan İzmir Marşı' nı çeliste yeniden çaldırdı. Salon yine ayakta :)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder