Efsanelerle heveslendiğimiz bir konser akşamı daha, Kitaro.
Uzak doğu merakım zaman zaman üst seviyeye çıkıyor. O zamanlardan biri Japon sanatçı Kitaro.
İpekyolu bestesinin efsanevi müzisyeni. Zaten tüm salon o parçayı bekliyor.
Ben de konsere gitmeden önce kısa bir ön araştırma yaptım. Temel nota teorisini, anlayışına
uymayan bir müzisyen olduğu ortaya çıktı. :)
Gerçi uzak doğu ezgileri yarım ses üzerine kuruludur. Zaten günümüzde hakim Avrupa armonisine uzaktır.
Konser başladı. Orgla yapılan dinlendirici bir müzik. Arada atonal parçalarda var.
Konser Zorlu Center'da. Salon kalabalık. Konser başladı. Işık efektleri, gösteriye uygun.
Seyircinin dikkati yüksek.
Farklı kültür, farklı müzikler gerçekten insanın ön yargısını almada birebir çözüm.
Sadece konser biletleri biraz yüksek, devamlı takip edelim dersen, biraz yorar gibi geliyor.
Bu tip etkinliklerin organizasyonunu tekelden kurtarmalıyız. Kültürel gelişmenin böyle sağlanacağı fikrindeyim.
Konsere yeniden dönersek, hem Kitaro'nun hem izleyicilerin memnun şekilde konserden ayrıldığını söyleyebilirim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder