1 Nisan 2016 Cuma

Konser: Venedik Barok Orkestrası Cemal Reşit Rey

Zor zamanlar geçiriyoruz ülke olarak. Ruhsal buhran. Patlayan bombalar, yiten canlar, korku saldı her yanımızı. Metrolar boş. Halk kalabalık yerlere gitmekten çekiniyor.

Böyle bir ortamda İstanbul Harbiye Cemal Reşit Rey salonunda gerçekleşecek, Venedik Barok Orkestrasının konserine gitmeye karar verdik. Çevremden kalabalık yerlere gitmeyin mesajları arasında.

Konserin başlamasına 15 dk var. Saat 19:45 arabayı park etmeye yer yok. Tıklım tıklım. Köftecinin dumanı da sarmış her yanı. Zar zor bir yer buldum. Park etmedim, arabayı attım denebilir. 5 dk sürdü salona geri gelmem. Seyirci yerini almış salonun %60'ı dolu. İyi sayılır.

Ben sahnenin sol önünde, Sabiha'nın sağında oturuyorum. Orkestra ise sahnede şöyle, 1. keman grubu bana göre en solda onların yanında obualar, 2. keman grubu onun yanında, sonra fagot, yanlarında violalar çeyrek daire tamamlandı. Sahnenin sağına doğru viyolenseller, arkalarında kontrabas, yanlarında flütçüler, yarım daire tamamlandı. Orkestranın ortasında şef-klavensen bulunmakta.15-20 kişilik bir orkestra. İsminden de anlaşılacağı gibi barok müzik icra ediyorlar.

20:03 de konser başlama anonsu geldi. Son resimlerimi çektim. 20:06 da konser başladı.
konser genel olarak ortalamanın üstündeydi. Puan,70 uygundur.

Kısaca aldığım notlardan bahsetmek gerekirse.

* Flütçü, hem kemancı hem düzenleyici.

*Klavensenin arka iki bacağı platforma sığmamış, havada kalmış.

Şef ayakta çaldığı için yerden yükseltmişler.

*Hem şef hem klavensenci konsepti iyi olmuş.

*Sahne kıyafetleri pek şık değil.

*Şef'e verilen hediye yere konmamalıydı.

*Vivaldi keman konçertoları muazzam.

*Flüt solosu üst düzey.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder