Dün akşam bir dostumun, kardeşimin daveti üzerine Kadıköy Bahariye caddesine yakın Livingroom adlı müzik kültür kafede Türk Kahvesi Trio adlı
müzik grubunu dinleme fırsatım oldu.
Türk Kahvesi Trio grubu Akordeon Ceyhun Çelikten, Gitar Serhan Yasdıman, Ud Ufuk Kaan İçli’den oluşmaktadır.
Dün akşam ki konser yakında çıkacak olan albümün ön gösterimi şeklindeydi.
Şunu söylemek isterim ki çok renkli, değişik müzik stillerini içeren bir albüm olacağı belli.
Şarkı aralarında Serhan Yasdıman’ ın söylediğine göre bir hafta içinde albüm hazır.
Akşam ki konser ise şöyleydi, özellikle biz Avrupa yakasından geliyoruz, Kadıköy biraz uzak olsa da uzaklık sadece beklentimizi
daha da yükseltmeye yaradı.
Mekana 21:10 gibi varmıştık. İnternette 21:00 yazıyordu geç kaldık zannetmiştik. Fakat konser 22:00 gibi başladı.
Türk Kahvesi Trio, gerçekten şık giyinmişlerdi. Konser kıyafetleri gayet güzeldi.
Konser başladı, dediğim gibi beklentimiz yüksekti. 
Konser başlar başlamaz beklentim karşılandı, Mozart’la başlangıç yapılmıştı. Gayet güzel bir performans.
Sırayla parçalar dökülmeye başlamıştı. Renklilik hissediliyor.
Eski, yeni, popüler, kenarda kalmış. Birçok parça okundu.
Salonun, izleyicilerin keyfi gayet yerindeydi.
Serhan Yasdıman, şarkı arasında repertuvarın oluşma sürecinden bahsetti.
Türk kahvesi trio‘yu oluşturanlar İTÜ konservatuardan arkadaşlar, kalorifer peteği önünde oturken birbirimize söylediğimiz
parçalar bunlar dedi. Bu parçaları bizimle paylaşmış oldular, çok memnun olduk.
Gelelim akordeon‘a, akordeon Ceyhun Çelikten’de.
Konser esnasında bir iki arkadaşıma kayıtları yolladım. İlk gelen tepkiler, çok hoşlar ve akordeon sesi baskın bir grup.
Evet, genel olarak parçalarda akordeon baskın, şarkı süslemeleri akordeonla yapıldığından, Ceyhun Çelikten deakordeonun klavyesine son derece
hakim olduğundan, açık ara bir akordeon farkı var.
Akordeonu 80 bas Hohner Bravo III kırmızı.
Ceyhun Çelikten ciddi anlamda akordeon‘un sağ el, tiz kısmında ülkemizin sayılı isimlerinden, ben dün akşam sol eli, bas kısmını göremedim.
Tempoyu, dolguyu genelde ud vermeye çalıştı. Veya akordeonun tiz klavyesiyle akorlar basıldı.
Sonuç olarak çok hoş bir akşamdı, akordeonun baskın olduğu bir grupta dinlemek güzeldi.
Kardeşime konserden sonra söylediğim cümle ” albüm çıkınca, edinelim. “
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder